HOME  |  WEGWIJZER   |   CONTACT   |   MIJN GEGEVENS   |   ZOEKEN

INLOGGEN   |   WORD GRATIS LID!

  • SuperVoices 2017
  • VoicEmail
 
 
   
       
 

    HOTLINKS

ZING.NL - GOEDE DOEL

 
Zing.nl werkt sinds 1999 voor het goede doel. In 2016 geven we aandacht aan de Stichting Jarige Job.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
SuperVoices Informatie
Informatiedesk
Koor / Zanggroep in de Buurt
Vocale abonnementen
Inschrijven SuperVoices

   

Zingen voor het Goede Doel

 
       
Sinds 1999 staan de activiteiten van Zing.nl in het teken van het goede doel. Na War Child, het Aids Fonds, Mensen in Nood, Artsen zonder Grenzen, het Prins Bernhard Cultuurfonds, Musicians without Borders, de Stichting Doe Een Wens, Stichting Hulphond, de Stichting Faria Clowns, De Zonnebloem, de Voedselbank, de Hartstichting, de Nederlandse Brandwonden Stichting en het Prins Bernhard Cultuurfonds, is dat dit jaar Stichting Jarige Job.
   
   

SuperVoices zingt in 2016 voor de Stichting Jarige Job

 
   
 
   
 

Zing.nl brengt in 2016 graag de belangrijke activiteiten van Stichting Jarige Job onder de aandacht van de ruim 600.000 zangers en zangeressen die Neder-land rijk is. Daarom zingt SuperVoices dit jaar voor Stichting Jarige Job. Hoe Stichting Jarige Job werkt en hoe u dit Goede Doel kunt steunen, leest u hieronder.

   
   

Wat doet de Stichting Jarige Job?

 
   
 

In Nederland zijn er ruim 61.000 kinderen tussen de 4 en 12 jaar (SCP) die hun verjaardag niet kunnen vieren! Simpelweg omdat er thuis geen geld voor is. Op de mooiste dag van het jaar zijn er geen cadeautjes, geen ballonnen en geen traktaties voor op school. Uit schaamte melden ze zich soms zelfs ziek. Stichting Jarige Job maakt een einde aan dit verjaardag leed en trakteert kinderen uit de armste gezinnen in de samenleving op een leuke verjaardag. De missie van Jarige Job luidt dan ook: ‘Ieder kind verdient een verjaardag.’
 

    Jarige Job geeft geen geld maar een Verjaardagsbox, ter waarde van
€ 35,-, met alles erop en eraan. In deze Jarige Job Box zit onder meer feestelijke versiering, lekkers voor thuis, een traktatie voor de klas en de leraren en natuurlijk mooie cadeaus.
 

 

 

     

Stichting Jarige Job wil de kloof tus-sen arme en rijke kinderen zo veel mogelijk dichten en maakt verjaarda-gen mogelijk voor kinderen, 4 t/m 12 jaar oud, die hun verjaardag eigenlijk niet kunnen vieren omdat daar geen geld voor is. Sociaal maatschappelijk gezien is het voor deze groep het meest belangrijk om de verjaardag te vieren.

 
   
    Uit onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) blijkt dat 61.000 kinderen in Nederland sociaal worden uitgesloten omdat ze op-groeien in armoede. Ze zitten niet op een sport, niet op muziekles, gaan niet mee met schooluitjes en vieren nooit hun verjaardag. Omdat nog niemand ervoor zorgt dat ieder kind normaal kan trakteren op school doet Stichting Jarige Job dat. Jarige Job  

 
    wil er zeker van zijn dat die ouders ondersteund worden die dat het meest nodig hebben en heeft daarom gekozen voor samenwerking met de Voedselbank. Van de gezinnen die daar geregistreerd staan is het duidelijk dat ze in financiŽle nood verkeren. De kinderen weten niet van het bestaan van Jarige Job af waardoor het echt de ouders zijn die hun kinderen een mooie verjaardag bezorgen. De verjaardag wordt dus voor het hele gezin weer een feestdag!  
       
   

Steun Stichting Jarige Job!

 
       
     

Voor nog geen € 35,- per kind maakt Stichting Jarige Job van elke ver-jaardag een feestdag. U kunt ons helpen door donateur te worden of door Stichting Jarige Job te spon-soren met uw bedrijf. Ouders krijgen in de week dat hun kind jarig is behalve hun voedselpakket ook een Jarige Job box mee. De Jarige Job

 
    box is aan de buitenkant een hele gewone kartonnen doos, maar de inhoud ervan bezorgt vele kinderen een leuke verjaardag.  
 
     

Volg SuperVoices via:

 
     
  Facebook           Twitter           YouTube  
 
 
 

Samenwerking

 
     
   
     
Zing.nl maakt steeds voor een of twee jaren afspraken met een goed doel over wederzijdse samenwer-king. Bij het maken van die af-spraken, speelt een belangrijke rol dat beide partijen geen winstoogmerk hebben.
 
Enerzijds brengt Zing.nl het goede doel breed en langdurig onder de aandacht van Zingend Nederland.
Zo levert Zing.nl, onder meer via  SuperVoices, een belangrijke bijdrage aan de naamsbekendheid
en activiteiten van het goede doel.
 
Zing.nl brengt het goede doel onder de aandacht via de haar ten dienste staande kanalen en uitingen:
  • Een uniek bestand van ruim 13.000 koren en 55.000 individuele zangliefhebbers.
  • De grootste vocale site van Nederland (ruim 200.000 bezoekers per jaar).
  • VoicEmail, de maandelijkse gepersonaliseerde e-mail nieuwsbrief aan Zingend Nederland (oplage 17.500).
  • SuperVoices, een grootschalige meezingdag met zo’n 900 deelnemers en bezoekers uit heel Nederland met een eigen promo/ verkoopstand op Vocal Plaza, een dankwoord/werving door de  ‘ambassadeur’ van het goede doel tijdens het avondconcert op het grote podium en een flyer in de take away bag (oplage 1.000).
  • Vermelding promotekst in de SuperVoices Deelnemersgids, een eigen advertentie/pagina (oplage 1.000) en persberichten.
  • Vermelding op de SuperVoices live-CD.
 
In het kader van deze PR-acties wordt het goede doel mogelijkheden geboden voor de werving van leden, vrijwilligers en donateurs. Tijdens SuperVoices komt daarnaast nog extra opbrengst beschikbaar door de verkoop van producten via de stand van het goede doel. Er gaan voorts 100 gratis exemplaren van de live-CD naar het goede doel. Op haar beurt brengt het goede doel Zing.nl en met name SuperVoices onder de aandacht bij haar leden en dona-teurs. Het goede doel levert van haar kant zo een belangrijke bijdrage aan het voortbestaan van SuperVoices, door de deelname van haar leden en donateurs aan dit leukste zangfeest van Nederland.
 
In de beginjaren van SuperVoices was er naast deze wederzijdse afspraken nog sprake van een zekere financiŽle opbrengst voor het goede doel, via de verkoop van de live-CD van SuperVoices. Die opbrengst is er de laatste  jaren helaas niet meer, door de sterke afname van de CD-bestellingen.
 
  ©  Niets uit deze site mag zonder toestemming worden gekopieerd
© ZING.NL -

TERUG NAAR PAGINA-TOP   |   PRINT PAGINA

Design: IMAE INFORMATIE INNOVATIE